Afhaalunits / Click & Collect

Slim verbinden van de online- en de offline-handel

De e-commerce boomt – zowel bij de grote online-winkels als bij gespecialiseerde en kleinere ondernemingen. Marktonderzoekers verwachten in de komende tien jaar bijna een verdubbeling van het online aandeel in de totale detailhandelsomzet naar ruim 15 procent.

Gebruikmaken van klantenbinding

Veel klanten geven nog steeds de voorkeur aan direct contact met de winkel in de buurt. Hier krijgen ze ook persoonlijk advies. Een gegroeide vertrouwensband schept immers vaak de basis voor een aankoop. De mogelijkheden die het internet biedt bij het bestellen, zijn voor de klant echter veel handiger en overzichtelijker. De traditionele offline-handel als enig distributiekanaal is daarom tegenwoordig niet meer voldoende.

“Click & Collect“ optimaliseren

Succesvolle ondernemingen maken daarom steeds meer gebruik van multi-channel-oplossingen, die elektronische en stationaire verkoopkanalen handig met elkaar combineren. Onder het trefwoord “Click & Collect” bieden zij de klant de mogelijkheid om producten online te bekijken en betalen. Vervolgens kunnen de producten direct bij een plaatselijke handelaar worden afgehaald. Op deze manier profiteert de stationaire handel zowel van zijn eigen voordelen als van de toenemende groei van e-commerce.

Klanttevredenheid verbeteren – omzet verhogen

Een myRENZbox-unit biedt nu de mogelijkheid, om de verbinding tussen online- en offline-handel nog verder te optimaliseren. Want klanten kunnen hun bestelde goederen gemakkelijk en zonder wachttijden ophalen – dag en nacht, helemaal onafhankelijk van de openingstijden en dat vaak nog op dezelfde dag. Dit verbetert zowel de klanttevredenheid als de omzetmogelijkheden van de handelaar.

myRENZbox – De intelligente oplossing voor bedrijven

Een myRENZbox unit biedt klanten de mogelijkheid om bestelde producten gemakkelijk en zonder wachten direct bij uw wederverkoper op te halen – meestal zelfs op dezelfde dag, 24 uur per dag en onafhankelijk van de openingstijden. Ook het retourneren van goederen direct op de unit is mogelijk. De webshop en/of het ERP-systeem van de onderneming kan/kunnen in het myRENZbox portal worden geïntegreerd.

RENZ afhaalunits voor de detailhandel, bedrijven en dienstverleners

 

Een Renz afhaalunit biedt klanten de mogelijkheid om bestelde producten gemakkelijk en zonder wachten direct bij uw wederverkoper op te halen – meestal zelfs op dezelfde dag, 24 uur per dag en onafhankelijk van de openingstijden. Ook het retourneren van goederen direct op de unit is mogelijk. Deze oplossing wordt ook Click & Collect genoemd.

Een Renz afhaalunit kan door de exploiterende onderneming tegelijkertijd ook als pakketkastenunit worden gebruikt. Alle pakketdiensten en dienstverleners – bijvoorbeeld leveranciers zoals een stomerijservice, of zelfs buren en vrienden – kunnen pakketten achterlaten en ophalen na identificatie met een PIN-code. Dit multi-logistiekproces is geïntegreerd in de Renz-pakketkastenunit.

 

Voordelen:

  • 24/7 service voor klanten
  • Goederen ophalen en retourneren
  • De goederen zijn vaak nog op dezelfde dag beschikbaar voor de klant
  • Besparing op verzendkosten Mogelijkheid de omzet te vergroten
  • Verbetert de klanttevredenheid
  • Vermindert de drukte aan de balie
  • Gelijkmatige belasting van medewerkers – de installatie kan op rustige momenten worden gevuld
  • Dynamische toewijzing van vakken
  • Veilig en discreet bewaren van goederen
  • Het systeem kan eenvoudig worden uitgebreid

Extra functies:

  • Gebruik als pakketkastenunit: Pakketten voor het eigen bedrijf ook buiten de openingstijden ontvangen en retourneren
  • Gebruik als pakketkastenunit voor de eigen medewerkers: medewerkers kunnen hun privé-pakketten op hun werkadres laten bezorgen en deze voor of na het werk of tijdens de pauzes ophalen
  • Gebruik voor de intralogistiek: efficiënte verdeling van post en goederen binnen de organisatie

myRENZbox – De intelligente oplossing voor bedrijven